خط تولید مایع دستشویی

محصولات خط تولید مایع دستشویی  یکی از اقلامی است که در هر مکانی مورد نیاز است. این محصول یکی از پرمصرف‌ترین محصولاتی است که می‌توان گفت تمام افراد به آن نیاز دارند. زیرا محصولاتی که به بهداشت فردی مربوط می‌شوند، جزء یکی از نیازهای اصلی هر فردی محسوب می‌شوند.

بنابراین راه‌اندازی این نوع خط تولید میتواند یک شغل پرسود و پردرآمد باشد. به طوری که ارائه یک محصول خوب، باکیفیت و با فرمولاسیون عالی می‌تواند حتی پیشروی در بازارهای خارجی را نیز به همراه داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم. نکته مثبتی که خط تولید مایع دستشویی برای شما عزیزان به همراه دارد این است که شما می توانید در کنار این کسب و کار برای کسب سود بیشتر نسبت به راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی نیز اقدام نمایید.

راه اندازی خط تولید مایع دستشویی

برای راه‌ اندازی خط تولید مایع دستشویی باید حساب شده عمل کنید. در درجه اول شما باید مشتریان خود و بازار هدف را شناخته و بر مبنای آن اقدام نمایید. چرا که اگر شما محصول خود را تولید کنید اما نتوانید مشتریان خود را جذب نمایید، قطعا متضرر خواهید شد. همچنین شما باید علم و آگاهی کافی را برای تولید مایع دستشویی و همچنین فرمولاسیون آن داشته باشید تا بتوانید یک محصول با‌کیفیت تولید کنید. برای این کار می‌توانید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

راه اندازی خط تولید مایع دستشویی

از دیگر مراحلی که برای راه‌اندازی خط تولید مایع دستشویی باید طی کنید این است که به سراغ مجوزهای لازم برای این کار نظیر مجوز وزارت بهداشت و سایر سازمانهای مربوطه بروید. همچنین مانند خط تولید پودر شوینده باید به دنبال مواد اولیه مرغوب و باکیفیت باشید. این مواد نیز باید به تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برسند. زیرا اگر کیفیت مواد اولیه پایین باشد مطمئناً محصول نامرغوبی نیز تولید خواهد شد. از آن جایی که مایع دستشویی جزء محصولاتی است که با بهداشت و سلامت افراد سروکار دارد ممکن است سخت‌گیری‌های بیشتری در خصوص مجوزها و یا کیفیت مواد اولیه بشود.

هزینه  راه اندازی خط تولید مایع دستشویی

راه‌اندازی خط تولید مایع دستشویی نیاز به هزینه خیلی بالایی ندارد. احتمالاً با صرف هزینه ای بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بتوان یک خط تولید نسبتاً خوب را راه‌اندازی نمود. البته نمی‌توان یک هزینه دقیق و مشخص را برای این کار بیان کرد. زیرا نوع تجهیزاتی که خریداری می‌کنید و همچنین حجم محصولی که قصد دارید تولید کنید، در این قضیه دخیل هستند. این موضوع که شما بخواهید یک خط تولید محصولات شوینده  صنعتی یا نیمه صنعتی راه‌اندازی کنید، در هزینه نهایی بسیار تاثیرگذار است.

هزینه راه اندازی خط تولید مایع دستشویی

همچنین حجم مواد اولیه‌ای که قرار است تهیه نمایید نیز تاثیر زیادی در میزان سرمایه اولیه خواهد داشت. البته کیفیت این مواد نیز در هزینه نهایی اثر خواهد گذاشت. هر چقدر کیفیت مواد بالاتر باشد طبیعتاً قیمت آنها نیز بالاتر خواهد بود. البته قبلا نیز در این مورد توضیح دادیم که حتماً باید مواد اولیه‌ای که تهیه می‌کنید، از نوع مرغوب و باکیفیت باشند. زیرا مایع دستشویی از جمله اقلامی است که مستقیماً با سلامتی افراد ارتباط دارد.

اما اگر بخواهیم یک نگاه کلی به راه‌اندازی خط تولید مایع دستشویی بیندازیم، باید بگوییم تولید این محصول قرار نیست هزینه بسیار هنگفتی را روی دست شما بگذارد. از آن طرف سود موجود در این کار آنقدر زیاد است که می‌تواند هزینه‌های اولیه‌ای را که شما صرف کرده‌اید پوشش دهد. زیرا مایع دستشویی یکی از محصولاتی است که تمام افراد در هر مکانی همیشه به آن احتیاج دارند. البته مصرفی بودن این ماده را هم نباید از قلم انداخت.

زیرا مایع دستشویی از جمله محصولاتی است که مانند خوراکی‌ها پس از مدتی به اتمام می‌رسد و فرد مجبور است مجددا آن را تهیه کند. بنابراین سرمایه‌گذاری در زمینه تولید مایع دستشویی یک سرمایه‌گذاری عالی با سود بسیار بالا محسوب می‌شود. البته باید متذکر شویم سود بالایی که از آن صحبت می‌کنیم در صورتی به دست خواهد آمد که شما یک محصول باکیفیت ارائه دهید. زیرا هر چقدر هم محصول تولید شده جزء نیازهای ضروری افراد باشد، اما اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد پس از مدتی از دور خارج خواهد شد.

فضای مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید مایع دستشویی

یکی از عوامل مهم در خط تولید مایع دستشویی این است که بدانیم برای راه اندازی خط تولید به چه مقدار فضا نیاز داریم.  بنابراین بسته به اینکه سرمایه در دست شما چقدر است می‌توانید فضای مورد نیاز را تامین کنید. معمولا با سرمایه کم میتوانید یک فضای مناسب و بهداشتی راه اندازی کنید و کسب و کار خود را شروع کنید. شاید بنظر برسد وقتی فضا کوچک است، سود حاصل نیز کم می‌باشد، این اندیشه تا حدی درست است ولی باید توجه داشته باشید، خط تولید شوینده خانگی از جمله مایع دستشویی، کاری پر سود و پر تقاضا است، لذا استرس و اضطراب را به دل راه ندهید.

بعد از اینکه شما مجوزهای لازم را دریافت کردید، باید به دنبال یک فضای مناسب باشید. این فضا بسته به علم شما ممکن است کوچک یا بزرگ باشد. اگر احساس می کنید علم کافی در این قضیه را ندارید میتوانید با کارشناسان فعال در این زمینه مشورت کنید. چند نکته را باید در ارتباط با فضای خط تولید رعایت و اجرا کنید:

  • آب و برق فضای تهیه شده، تک فاز باشد که با خیال راحت بتوانید دستگاه‌های خط تولید را به کار بیندازید.
  • کمترین فضای ممکن و مناسب برای خط تولید مایع دستشویی، در حدود ۴۰ متر است.
  • اگر میخواهید بصورت حرفه ای کار خود را شروع کنید باید فضایی در حدود۱۲۰ متر را تامین کنید.

فضای مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید مایع دستشوییقوانین انتخاب فضای خط تولید مایع دستشویی

کارخانه تولید مایع دستشویی باید از کارخانه های سیمان ۳۰۰۰متر فاصله داشته باشد.

این فضا باید از محیط های آلوده کننده مانند مرغداری و یا گاوداری ۱۰۰۰متر فاصله داشته باشد.

فاصله با روستاهایی که دارای ساختمان مسکونی و …هستند باید۵۰۰متر باشد.

و قوانین دیگری که باعث حفظ محیط زیست خواهند بود.

🟢 پیشنهاد می کنیم از صفحه خط تولید لیوان کاغذی هم دیدن نمایید.

درآمد حاصل از خط تولید مایع دستشویی

معمولا سرمایه گذاری در اکثر کسب و کارها همراه با مقداری ریسک می‌باشد. این ریسک به این دلیل است که سرمایه گذار مطمئن نیست که خط تولید تا چه اندازه میتواند درآمد داشته باشد و آیا میتوان سرمایه خرج کرده را برگرداند یا خیر؟

تولید مایع دستشویی به دلیل تقاضای فراوان همیشه و در هر زمان دارای درآمد عالی بوده و هست‌‌. شما تا بحال فروشگاهی را ندیده اید که مایع دستشویی نداشته باشد، زیرا همه انسانهایی که به بهداشت خود اهمیت می دهند بصورت روزانه از آن استفاده می کنند. لازم به ذکر است این درآمد و تقاضا به عواملی وابسته است که مهمترین آن کیفیت محصول تولیدی می‌باشد؛ بنابراین استفاده از مواد درجه یک و مرغوب در تهیه مایع دستشویی میتواند ثمر بخش باشد. همچنین یکی دیگر از عوامل مهم در بحث فروش، موضوع قیمت است؛ هرچه قیمت مناسب‌ تر باشد قطعا تقاضا نیز بیشتر خواهد بود بخصوص وقتی که محصول باکیفیت و با قیمت مناسب باشد. لذا تعادل بین کیفیت و قیمت از کارهایی است که زیرکی بسیاری را در تولید کننده طلب میکند. بنابراین برای داشتن یک درآمد خوب باید به دونکته گفته شده نهایت توجه را داشته باشید تا ضرر نکنید.

در کشورهای توسعه یافته کیفیت مقدم است بر قیمت.

در کشورهای توسعه نیافته و درحال توسعه متاسفانه قیمت مقدم بر کیفیت است.

سود حاصل از خط تولید مایع دستشویی

ابتدا لازم است با مفهوم سود آشنا شوید: سود، مقدار سرمایه باقیمانده ای است که با کسر هزینه های ایجاد شده از تولید و فروش کالا محاسبه میشود.

زمانی شما سود زیادی خواهید کرد که حجم محصول زیادی تولید کنید. پس از تولید انبوه مبحث فروش است که باید در این زمینه علم و مهارت کافی داشته باشید، بنابراین برای فروش محصولات تولیدی خود باید به افراد دارای مهارت بالا در این زمینه اتکا کنید. یا میتوانید با کارشناسان فروش فعال در این زمینه مشورت کنید تا آنها تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهند.

یکی از عوامل مهم در بحث فروش بیشتر، تبلیغات است. با تبلیغات مناسب امکان دیده شدن را به محصول میدهید. همین مورد باعث شناخته شدن و معروف شدن و در نتیجه فروش بیشتر خواهد شد.

همانطور که در قسمت درآمد گفتیم، مهمترین عوامل در سود، داشتن کیفیت عالی است، یعنی شما هرچقدر کالای خود را تبلیغ کنید، اگر بایدهای یک کالای مرغوب را نداشته باشد و از کیفیت عالی بهره نبرده باشد، شما سودی نخواهید داشت؛ بنابراین قبل از سرمایه گذاری بر روی تولید محصول انبوه یا فروش فوق‌العاده، لازم است بر روی کیفیت و بسته بندی زیبای کالای خود فوکوس کنید.

از دیگر عواملی که لازم است به آن توجه داشته باشید، داشتن رقبای سرسخت در این خط تولید است. همیشه خط تولید همراه با تولید کنندگانی قهار و ماهر است، لذا اگر علم خود را در این زمینه افزایش ندهید یا محصول خود را بروز نکنید، ممکن است از رقبای خود عقب بمانید و همین موضوع باعث می شود هرچقدر الان پررنگ باشید، با گذشت زمان از شهرت و سود شما کاسته شود؛ پس لازم است بروز عمل کنید.

🟢 خط تولید سیم ظرفشویی جدید ترین خدمات شرکت شویاسازان

دستگاه خط تولید مایع دستشویی

پس از اینکه تمام کارهای لازم اولیه انجام شد، نوبت به فراهم کردن تجهیزات لازم برای راه‌اندازی خط تولید مایع دستشویی می‌رسد. برای تولید مایع دستشویی چند عدد دستگاه مورد نیاز است که در ادامه به معرفی و توضیح هر یک از آنها می‌پردازیم. همچنین شما می توانید از این نوع دستگاه ها برای خط تولید مایع سفید کننده، جرمگیر، وایتکس و غیره نیز استفاده نمایید.

دستگاه خط تولید مایع دستشویی

  • دستگاه یونیزه کردن آب برای خط تولید مایع دستشویی

یکی از دستگاه‌هایی که برای راه‌اندازی خط تولید مایع دستشویی مورد نیاز است، دستگاه یونیزه کردن آب است. مواد معدنی زیاد و متنوعی در آب وجود دارند. همچنین آب معمولاً درجه سختی بالایی دارد. به همین دلیل در این حالت نمی‌توان از آب استفاده‌هایی نظیر تولید برخی مواد مانند مایع دستشویی را داشت. بنابراین نیاز به دستگاهی است که بتواند درجه سختی آب را کاهش داده و آن را از وجود مواد معدنی تصفیه کند. این دستگاه می‌تواند درجه سختی آب را به کمتر از ۴۰ ppm برساند. زیرا این میزان از درجه سختی برای تولید مایع دستشویی مورد نیاز است.

  • دستگاه مخزن ذخیره آب با پمپ برای خط تولید مایع دستشویی

دستگاه مخزن آب یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که برای راه‌اندازی این خط تولید مورد نیاز است. کاربرد این مخزن برای نگهداری آب است. در واقع پس از اینکه آب تصفیه شد باید آن را در یک جای مناسب نگهداری کنند‌. این مخزن مجهز به یک پمپ است. این پمپ کمک می‌کند که تولیدکننده در مواقع لزوم بتواند به راحتی به آب موجود در مخزن دسترسی پیدا کند.

  • دستگاه میکسر یا همزن برای خط تولید مایع دستشویی

دستگاه میکسر یا همزن از دیگر دستگاه‌هایی است که در خط تولید مایع دستشویی از آن استفاده می‌شود. این دستگاه در مرحله فرمولاسیون کاربرد دارد. در این مرحله بر اساس فرمولاسیون تولید، آب تصفیه شده با مواد اولیه دیگر مخلوط شده و به تدریج مایع دستشویی تولید می‌شود. البته این موضوع به این سادگی نیست. در واقع فرایند فرمولاسیون و تولید مایع دستشویی، نیازمند داشتن علم و دانش لازم برای این کار است. یعنی خود همین میکس کردن، نیازمند این است که مکانیسم آنها را آموخته باشید. این مرحله را شاید بتوان مهمترین مرحله تولید مایع دستشویی دانست. همچنین دستگاه میکسر نیز مهمترین دستگاه برای تولید است. زیرا هیچ جایگزین دیگری ندارد.

  • دستگاه پمپ غلیظ کش برای خط تولید مایع دستشویی

دستگاهی که در مرحله بعد از میکس کردن مورد نیاز است، دستگاه پمپ غلیظ کش است. کار این پمپ انتقال ماده نهایی تولید شده در میکسر به داخل ظرف‌های مایع دستشویی است. البته در مورد پمپ غلیظ کش یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که حتماً باید پمپ مخصوص مایع دستشویی را خریداری کنید. ممکن است برخی از افراد به اشتباه پمپ مربوط به بقیه مواد را خریداری نمایند. اما این پمپ برای مواد مختلف ساختار متفاوتی دارد. بنابراین باید در خرید آن دقت کنید.

  • دستگاه پرکن برای خط تولید مایع دستشویی

یکی دیگر از دستگاه‌های لازم برای راه‌اندازی این خط تولید، دستگاه پرکن است. دستگاه پرکن برای پر کردن قوطی‌های مایع دستشویی به کار می‌رود. این دستگاه هم در نوع اتوماتیک و هم در نوع نیمه اتوماتیک وجود دارد. انتخاب نوع دستگاه پرکن به حجم و نوع محصولی که شما می‌خواهید تولید کنید بستگی دارد. البته بودجه‌ای که شما در نظر گرفته‌اید نیز در انتخاب نوع دستگاه پرکن دخیل است.

دستگاه پرکن خط تولید مایع دستشویی

  • تهیه تجهیزات آزمایشگاهی برای خط تولید مایع دستشویی

یکی از تجهیزات ضروری برای خط تولید مایع دستشویی، تجهیزات آزمایشگاهی است. هر محصولی که تولید می‌شود حتماً باید از نظر کیفیتی مورد بررسی قرار گیرد. به خصوص اگر آن محصول به طور مستقیم با سلامت افراد سروکار داشته باشد، اهمیت این موضوع بیشتر خواهد شد. بنابراین وجود تجهیزات آزمایشگاهی یکی از الزامات تولید مایع دستشویی است.

بسیاری از افراد تمایل دارند تا کسب و کار متعلق به خودشان را راه‌اندازی کنند. به‌خصوص اگر این کسب و کار در زمینه تولید یک محصول باشد. حال اگر این محصول جزء نیازهای ضروری افراد باشد سود بسیار خوبی را می‌تواند برای فرد به همراه بیاورد. راه‌اندازی خط تولید مایع دستشویی یکی از آن کسب و کارهایی است که اگر با برنامه مشخص و مدون و همچنین اهمیت به کیفیت بالای محصول پیش برود، آینده درخشانی را برای تولیدکننده آن به همراه خواهد داشت. در این مقاله سعی کردیم به طور اجمالی شما را با خط تولید این محصول آشنا کنیم.

مشاوره خط تولید مایع دستشویی شویاسازان

شرکت شویاسازان با تجربه بالا خود در زمینه راه اندازی انواع خط تولید صنعتی و خانگی همچون خط تولید وایتکس و خط تولید مایع دستشویی آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید قبل از هر گونه اقدامی در رابطه با ایجاد هز نوع خط تولید از مشاوره تخصصی و فوق حرفه ای این شرکت بهره ببرید و مسیر موفقیت خود را هموار تر نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *