در شرایط نابسامان اقتصادی در کشور ما و البته در سطح کل دنیا، عده زیادی به خود اشتغالی روی آورده و اکثر افراد جامعه از جمله خانواده ها سعی بر این دارند که از این روش یا تلاش فردی، خدمات یا محصولاتی را به بازار عرضه کنند. به دنبال این مسئله برخی از کسب ‌وکارها رونق گرفته برای مثال نیاز عموم مردم به انواع مواد شوینده، ضدعفونی کننده ها، الکل و … افزایش پیدا کرده است. به همین علت راه اندازی خط تولید از سوی شرکت های مختلف به افراد جامعه که تمایل به این شغل دارند و البته با سرمایه های مختلف، پیشنهاد می گردد. در اینجا علاوه بر این موارد درباره شویاسازان کلاهبرداری توضیحاتی ارائه شده است.
این مسائل باعث رشد و تحول در دنیای تولید شده و تولید کنندگان با نوآوری ‌های مختلفی وارد بازار شده تا بازار رقابتی صنایع مختلف و خط تولیدهای متنوع را تحت الشعاع قرار داده و در دست بگیرند. به مرور زمان این تحولات بزرگ، پایدار شده تاثیرات مختلف و بسزایی را بر تولیدکنندگان و شرکت های راه اندازی خطوط تولید خواهد داشت. یکی از تاثیرات خیلی بزرگ، رقابت نادرستی است که بین تولیدکنندگان شکل می گیرد.
رقابت نادرست در دنیای تجارت، یکی از معضلات همیشگی کسب و کارها بوده، هست و خواهد بود. متاسفانه افراد مختلفی، با بی‌اعتبار ساختن رقبای تجاری خود و معرفی آن ها به عنوان کلاهبردار، به شکل مستقیم همیشه به یک شخص یا صنف خاص حمله می شود. بی‌اعتبار کردن و کلاهبردار شناساندن یک فرد، صنف یا شرکت به معنای هرگونه اظهار خلاف واقعیت و دروغ است که حسن شهرت رقیب را در صنعت تجارت خدشه دار می کند. رقابت ناعادلانه زمانی رخ می دهد که شرکت دیگری از شیوه های تجاری اشتباه یا فریبنده برای کسب مزیت رقابتی استفاده کند. دسته اصلی رقابت ناعادلانه مربوط به سردرگمی عمدی مشتریان در مورد اینکه محصول از کجا آمده است، در حالی که دسته ثانویه مربوط به شیوه های تجاری ناعادلانه است.

در این روش غیر اخلاقی اطلاعات نادرستی درخصوص کالا، خدمات یا شخص رقیب تجاری به جامعه هدف آن تجارت داده می شود و آن را در اذهان عمومی تخریب می کنند تا خودشان و صنعت مد نظرشان در این فضای رقابتی ناسالم رشد کنند و به درآمد و شهرت بیشتری دست یابند. در این راستا، شرکت رقیب به دو صورت عمل می نماید:
1. ارجاع مثبت به این منظور که کالای تولید خود را با کالای با کیفیت شرکت رقیب در یک کفه ترازو قرار داده و از شهرت شرکت رقیب برای معرفی خود به بازار استفاده می نماید.
2. ارجاع منفی به این صورت که به عنوان مثال به مقایسه کالای خود و رقیب پرداخته و کیفیت آن محصول را زیر سوال می برد و ادعا می کنند که شرکت رقیب کلاهبرداری کرده است!

متاسفانه در کشورهایی که قوانین و مقررات حقوقی ویژه‌ای برای حمایت از رقابت مشروع شکل نگرفته است، این موارد به کرات دیده می شود. خوشبختانه در کشور ایران قوانینی از جمله: قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون ‌های آگهی و تبلیغاتی، سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی و … وضع و تصویب شده است تا هیچ شرکتی یا شخصی نتواند اطلاعات غیر صحیح و دروغین و گمراه کننده را در ارتباط با شرکت های مختلف مانند شرمت های خدماتی راه اندازی خط تولید یا محصولات ارائه شده توسط هر شرکت یا کارخانه ای، وارد بازار کند. رقابت ناعادلانه رفتاری از سوی یک شرکت تولید کننده در بازار است که از طریق رفتارهای گمراه کننده، فریبنده، ناصادقانه، متقلبانه، اجباری یا غیر وجدانی در تجارت یا بازرگانی به دست آورده یا به دنبال کسب مزیت نسبت به رقبای خود است.
متاسفانه یکی از شرکت هایی که از سمت رقبای خود در معرض اتهام و جعل نشان استاندارد ملی ایران قرار گرفته و کلاهبردار خوانده شده، شرکت شویا سازان می باشد. شرکت شویا سازان با مدیریت جناب آقای شاهین خوشنویسان، در چند سال اخیر بیش از 450 خط تولید را در شهرستان ها و استان های مختلفی راه اندازی کرده که در حال حاضر همگی به صورت مستقل و تحت نظارت شرکت مادر مشغول به فعالیت می باشند. جناب آقای خوشنویسان به عنوان کارآفرین برتر در سطح کشور، از سال 1398 پیرو شرکت شویا سازان طبرستان که از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده بود، فعالیت شرکت شویا سازان را در زمینه راه اندازی خطوط تولید صنعتی و کارگاهی شروع کرد و سعی بر این داشتند که در ایجاد اشتغال مولد که همواره از دغدغه های دولت و نظام بوده است سهم کوچکی داشته باشند. لازم به ذکر است که توانسته اند به اشتغال زایی جوانان کشور در مناطق محروم و افزایش تولیدات ملی کمک نمایند.
شرکت شویا سازان به شماره ثبت 562789 و شناسه ملی 14009341579 و با داشتن مدارک تایید شده از سمت سازمان های مربوطه (صنایع و معادن، غذا و دارو، سازمان استاندارد ملی ایران) و سیب سلامت، به شکل قانونی در حال فعالیت می باشد و در طی سال های اخیر توانسته است چند صد خط تولیدی را راه اندازی نماید. با وجود این اتهامات غیر اخلاقی، شرکت شویاسازان همواره در صدد بهترین پاسخگویی به مشتریان گرامی خود می باشد و از کارشناسانی متعهد، وفادار و مبتکر بهره مند گردیده است. همچنین باید به این نکته خاطر نشان کرد که شرکت شویا سازان در جهت ایجاد رقابت سالم و بهبود فضای کسب و کار، همواره تلاش می کند. زیرا در دنیای تجارت، رقابت سالم است که منجر به ایجاد کیفیت بالا و نیز افزایش اشتغال می گردد.

چند نکته ضروری برای شناسایی شرکت های کلاه بردار

• بازی با احساسات مردم و برخورد هیجانی با کسانی که قصد شروع فعالیت دارند.
• نداشتن کارخانه، زیرساخت یا دفتر کاری واحد
• نداشتن مجوزهای لازم و ضروری
• تشویق افراد به شروع کسب و کار بدون گرفتن مجوز
• عوام فریبی
• دادن وام های کلان
• بستن قرارداد از راه دور

خوشبختانه شرکت شویا سازان با داشتن تمامی مدارک لازم، شرکت در همایش های مختلف و دریافت جوایز زیادی در خصوص کارآفرینی و اشتغال زایی که خود گواه بر صحت قانونی بودن عملکرد این شرکت و مجموعه شویا سازان در سطح کشور می باشد، مهر تاییدی بر قانونی بودن فعالیت شرکت زده و اثبات می کند که ادعای رقیبان کامل پوچ بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *