فرمولاسیون مواد شوینده خانگی

تمامی شوینده ها داری فرمولاسیون مشابه و حتی متفاوتی هستند که تاثیر زیادی در کیفیت مواد شوینده خواهد داشت . در ادامه این مقاله به فرمولاسیون مواد شوینده خانگی می پردازیم .

با افزایش چشمگیر جمعیت و روند صعودی آن نیاز به محصولات شوینده و بهداشتی بیش از پیش حس می شود. مواد شوینده خانگی از مهم ترین اقلام مصرفی روزمره می باشد که شامل تمامی محصولات مایع ظرفشویی ، مایع دستشویی ، شامپو ، ژل ، نرم کننده ، شیشه شور ، وایتکس ، جرمگیر و …  می باشد که دارای تنوع بسیار بالایی است و مورد توجه و نیاز همگان قرار دارد. راه اندازی خط تولید شوینده خانگی داخلی امری بسیار درآمد زا و سودده می باشد که موجب اشغال زایی موفق و تامین نیاز مصرف کنندگان می گردد.

فرمولاسیون مواد پاک کننده خانگی

پاک کننده های خانگی برای تمیز سازی پارکت ، کف و … مورد استفاده قرار می گیرند. پارکت و … از جنس چوب تشکیل شده اند چه چوب گرد و خاک را به خود جذب نمی کند، محلول پاک کننده با تمیز سازی ملایم گرد و غبار را پاک می کند و هیچ گونه آسیبی به چوب وارد نمی کند. ساخته شده از ترکیبات شیمیایی است. تمیز سازی با استفاده از این محصول موجب خوشبو سازی محیط ، ایجاد یک لایه محافظی از چوب و در نهایت براق سازی آن می گردد و به همین جهت مورد استقبال و استفاده طیف گسترده ای از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

مواد اولیه فرمولاسیون مواد شوینده خانگی

مواد اولیه فرمولاسیون مواد شوینده خانگی

شوینده‌ها موادی هستند که قابلیت پاک ‌کنندگی ذرات چربی و آلودگی‌ ها را از لباس‌ ها یا سطوح مختلف دارا هستند و انواع متعددی از آن‌ ها به عرصه بازار معرفی شده اند. برای تولید و ساخت هر یک از این شوینده‌ ها باید قیمت مواد اولیه موجود در فرمول مواد شوینده و کیفیت محصول نهایی را در نظر بگیرید که بتوان محصولی اقتصادی و با کیفیت را تولید کنید. فرمولاسیون مواد شوینده خانگی باید پایدار باشد در این صورت ارزش خرید خواهد داشت.

مواد شوینده، وظیفه تمیز کردن و از بین بردن آلودگی های مختلف از روی سطوح، البسه و… را بر عهده دارند. برای تولید مواد شوینده های مختلف، از مواد اولیه متنوعی استفاده خواهد شد. با توجه به نوع کاربردی که ماده شوینده مورد نظر دارد، از مواد اولیه مشخصی استفاده خواهد شد.

مواد شوینده خانگی

پاک کننده ها و شوینده های خانگی با هدف چربی زدایی ظروف ، لباس و … مورد استفاده قرار می گیرد و توسط همگان شناخته شده می باشند. انواع و اقسام شوینده ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است و برطرف کننده نیاز کلیه مشتریان و مصرف کنندگان می باشد و در رنگ ها ، طرح ها و رایحه های متفاوت موجود می باشند. در ابتدا شوینده ها دارای انواع و مدل های محدودی بودند و در موارد زیادی از صابون استفاده می شود که با گسترش فرمولاسیون مواد شوینده خانگی و انواع مدل های آن به صورت کلاسیک و مدرن در آمده اند.

تاثیر آنزیم در فرمولاسیون مواد شوینده خانگی

یکی از مهم ترین مواردی که برای تولید مواد شوینده نیاز است فرمول مواد می باشد. اما به یک فرمول مناسب احتیاج داریم تا یک ماده باعث افزایش قدرت و چربی زدایی و پاک کنندگی شود، که اگر این فرمول اشتباه باشد نتیجه خوبی به دست نمی آید و محصول شما ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته باشد و از دور خارج شود.

آنزیم های موجود در فرمولاسیون شوینده ها معمولا برای از بین بردن لکه های سخت و حفاظت از رنگ پارچه مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد می توانند لکه هایی مانند روغن را به ذرات کوچک تر تبدیل کنند تا به راحتی حذف گردند.

فرمولاسیون جرمگیر

پاک کنندگی  شیرآلات ، سینک و … به وسیله جرمگیر انجام می شود. آب و املاح معدنی موجب ایجاد رسوباتی در شیرآلات و … می شوند که کیفیت اولیه آن را کاهش می دهند و از زیبایی ظاهر آن می کاهند. این محصول مناسب برای پاکسازی سطوح استیل می باشند و به صورت تخصصی فرموله شده اند. فرمولاسیون این محصول از مواد شیمیایی غیر اسیدی انجام شده است که آسیبی به استیل شیرآلات و … وارد نمی کند و جلای اولیه آن ها را باز می گرداند. فاقد هرگونه گاز سمی و بخار می باشد  که می بایست از این فرمولاسیون در خط تولید مایع سفید کننده و جرمگیر استفاده نمود.

فرمولاسیون ژل ماشین ظرفشویی

این محصول همانند مایع ظرفشویی می باشد با این تفاوت که مناسب برای ماشین ظرفشویی می باشد و در انواع رایحه های مختلف وجود دارد. این محصول دارای قابلیت جلا دهی است و با دارا بودن نمک موجب ضد عفونی سازی ظروف می گردد. این محصول چربی زدایی ، درخشان کنندگی و … ظروف را به عهده دارد و بسیار کاربردی می باشد .

فرمولاسیون فوم دستشویی

این محصول موجب جلوگیری از هدر رفتن مایع دستشویی و تسریع در شستشوی دست ها می شود که دارای طرفداران بسیاری می باشد. حذف میکروب و آلودگی های پوست دست را به دنبال دارد. دارای ویتامین و آنتی اکسیدان می باشد. نرم کنندگی و محافظت از پوست دست را به عهده دارد. دارای رایحه های خوش است. سازگار با پوست دست می باشد و از ایجاد حساسیت و … جلوگیری می نماید.

این فرمولاسیون در خط تولید مایع دستشویی می تواند بسیار کاربردی باشد.

فرمولاسیون ژل لباسشویی

دارای قدرت لکه بری و پاک کنندگی عالی می باشد که هیچ گونه آسیبی به بافت لباس وارد نمی کند و دارای رایحه ای خوش می باشد. مناسب برای انواع اجناس لباس ها می باشد و همچنین غلظت مناسبی دارد. این محصول میزان مصرف مایع لباسشویی را به حد قابل توجهی کاهش می دهد و بسیار کاربردی می باشد. اصلی ترین مزیت در فرمولاسیون این محصول می توان به پاک کنندگی قوی لباس ها از هرگونه آلودگی و … اشاره کرد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *