خط تولید کیسه فریزر

کیسه فریزر وسیله ای پرکاربرد است که برای نگهداری مواد غذایی در فریزر استفاده می شود. اگرچه بازیافت آن بسیار دشوار است، اما به دلیل کاربردهای فراوان، روز به روز بر استفاده از آن افزوده می شود.

بنابراین خط تولید کیسه فریزر می تواند یک تجارت سودآور باشد. می توانید با سرمایه اندک خط تولید کیسه فریزر راه اندازی کنید و در مدت زمان کوتاهی سود خوبی کسب کنید.

خواندن این مقاله را برای راه اندازی خط تولید کیسه فریزر ارزان از دست ندهید.

خط تولید کیسه فریزر
خط تولید کیسه فریزر

راه‌اندازی خط تولید کیسه فریزر

کیسه فریزر یکی از پرمصرف ترین اقلام در کشور است به همین دلیل تولید کیسه فریزر می تواند سود خوبی به همراه داشته باشد. افرادی که قصد تولید این محصول را دارند، علاوه بر داشتن دانش فنی، به دستگاه ها و تجهیزات مختلفی نیاز خواهند داشت. با توجه به بازار رقابتی این محصول، تولید آن به روش سنتی توصیه نمی شود. برای جذب مشتری به سمت خود، باید هزینه کیسه های فریزر را کاهش دهید.

بهترین راه برای کاهش قیمت این محصول تولید آن در تناژ بالا می باشد که با راه اندازی خط تولید کیسه فریزر امکان پذیر می باشد. برای تولید کیسه فریزر به دستگاه های مختلفی نیاز است که می توان به دستگاه تولید کیسه فریزر (عرض 70-50)، چرخ خیاطی و برش (فریزر ساده)، چرخ خیاطی و پانچ (رول فریزر)، پمپ باد، میکسر مواد اولیه و دستگاه بخور اشاره کرد. یکی از نکات مهم برای راه اندازی خط تولید کیسه فریزر ظرفیت تولید است (به 11تا 17 کیلو در ساعت مراجعه کنید).

در واقع با توجه به این ظرفیت از دستگاه هایی با عرض کمتر اما تعداد بیشتر استفاده می کنند که باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. خط تولید کیسه فریزر یک دستگاه به شکل اتوماتیک می باشد که سرعت عمل آن بالا بوده و کمترین میزان ضایعات تولیدی را دارا می باشد.  همچنین فضای کمی اشغال کرده و محصول تولیدی آن باکیفیت است همچنین می توانید از مزایا خط تولید کیسه زباله نیر در کنار کارگاه خود نیز بهره ببرید.

مزایای راه اندازی خط تولید کیسه های فریزر

  • دستگاه به صورت اتوماتیک کار می کند و نیازی به اپراتور و نیروهای انسانی نیست.
  • همان طور که گفته شد فعالیت ها به صورت اتوماتیک انجام می شود و به دلیل عدم دخالت نیروی انسانی ، کم‌ ترین و حداقل ترین میزان خطا رخ می دهد.
  • سرعت و دقت عمل تولید بسیار بالا می باشد و قادر به تولید تعداد بالایی از کیسه های فریزر می باشد.
  • میزان ضایعات تولیدی در کم ترین مقدار ممکن به وجود می آید.
  • فضای مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید کیسه های فریزر بسیار مناسب می باشد و فضای زیادی را اشغال نمی کند.
  • محصول و کیسه های فریزر تولید شده بسیار با کیفیت می باشند.
  • هزینه راه اندازی خط تولید کیسه های فریزر بسیار مناسب می باشد و فرایند درآمد زایی به همراه دارد.

کیسه های فریزر در قبال انواع کیسه ، پرمصرف‌ ترین نوع آن ها می باشند که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. گسترده ترین زمینه مصرف این محصول در بخش های خانگی می باشد. راه اندازی خطوط تولیدی نیازمند کسب اطلاعات و آگاهی کامل از تمامی جوانب از جمله دستگاه های مورد نیاز ، بهترین دستگاه مورد استفاده ، مواد اولیه مرغوب ، تعداد تولید ، ظرفیت دستگاه و ... می باشد. بهره گیری از خدمات مشاوره بسیار ضروری و لازم است.

🟢 آشنایی با خط تولید لیوان کاغذی

مواد اولیه خط تولید کیسه فریزر

مواد اولیه لازم جهت تولید کیسه فریزر و پلاستیکی به وسیله خط تولید کیسه فریز، غالبا مواد پلیمری با گریدهای مختلف، پلی آمید و الیاف شیشه است. این مواد بر اساس فرمول خاص با یکدیگر ترکیب شده تا ماده نهایی تولید گردد. ترکیب و میزان مواد استفاده وابسته به نوع محصول تولیدی و مشخصات آن دارد.

یکی از پلیمرهای مورد استفاده در تولید انواع کیسه فریزر، پلی اتیلن بوده که از دو نوع سبک و سنگین آن استفاده می شود. به دلیل اینکه کیسه فریزر از لحاظ ضخامت متفاوت بوده و به طور کلی در دو حالت ضخیم و نازک تولید می شوند، فرمول ساخت کیسه ها با هم بسیار متفاوت بوده و میزان مصرف مواد اولیه در ساخت آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

فرمول اختصاصی برای تولید هر محصول و برای هر شرکت محرمانه و خاص است.  اما یک نکته اساسی برای تولید انواع کیسه فریزر این است که چون این کیسه ها در تماس مستقیم با انواع مواد غذایی (خشک و تر) هستند از همین رو کیفیت آن ها و کیفیت مواد استفاده در ساختشان برای سلامت افراد مصرف کننده بسیار حائز اهمیت می باشد. کیسه فریزر از مواد اولیه خامی تهیه شده که در صنایع پتروشیمی تولید می گردد. در تولید این کیسه هیچ گونه رنگ یا مستربچی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

هزینه راه اندازی خط تولید کیسه فریزر

اگر قصد سرمایه گذاری در تولید کیسه فریزر را دارید بدون شک یکی از دغدغه های اصلی شما قیمت خط تولید کیسه فریزر است. از فاکتورهای تولید در راه اندازی این خطوط می توان برای کیفیت مواد، مدل دستگاه، خودکار بودن با دستگاه استفاده کرد. به عنوان مثال خرید دستگاه های تولید کیسه فریزر اتوماتیک با کیفیت بالا باعث افزایش سرعت تولید و در نتیجه سوددهی زودتر شما می شود.

البته خط تولید کیسه فریزر جزو خطوط تولید سود آور است. توجه داشته باشید که هرگز برای کاهش هزینه ها از مواد اولیه مرغوب و ارزان استفاده نکنید  زیرا این امر باعث از دست دادن مشتریان می شود.

فرآیند خط تولید کیسه فریزر

 

مراحل تولید هر محصولی از جمله کیسه فریز باید به طور مرتب و پشت سرهم صورت گیرد. مراحل تولید کیسه فریزر عبارت است از:

 

  • اولین مرحله در تولید کیسه فریزر، تهیه نمودن فرمولاسیون و ترکیب کردن مواد با هم می باشد. براساس خصوصیات و ویژگی های هر محصول، فرمولاسیون اختصاصی تهیه می گردد.
  • دومین مرحله پس از آماده کردن هر ترکیب، آن ها را وارد دستگاه میکسر کرده تا مواد اولیه با هم مخلوط سازد.
  • مخلوط آماده شده در مرحله قبل، به وسیله نوار نقاله یا به شکل دستی به قسمت تولید کیسه فریزر منتقل می گردد.
  • مواد، ذوب شده و در درون سیلندر به سمت جلو رانده می شوند. سپس به کمک ماردون، مواد پلیمری مانند یک حباب از محفظه قالب دستگاه خارج و به جهت بالا حرکت می کنند.
  • پس از آماده شدن رول کیسه فریزر، براساس این که به شکل کیسه فریزر رولی یا کیسه فریزر تکی ساده تولید شود، به دستگاه دوخت – برش یا دستگاه دوخت – پرفراژ وارد می شود. بعد از این مراحل انواع کیسه فریزر تولید شده آماده بسته بندی می شوند.
  • مرحله بسته بندی محصول آخرین مرحله فرآیند در خط تولید کیسه فریزر است که دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. کیسه فریزرهای رولی توسط نیروی انسانی به صورت جعبه ای بسته بندی شده و سپس در یک کارتن قرار داده و بسته بندی می گردند. مشخصات تولید کننده، تاریخ تولید، مواد مصرفی و تاریخ انقضا روی بسته درج می شود.

خط تولید کیسه فریزر

دستگاه  خط تولید کیسه فریزر

 

دستگاه های مورد استفاده در خط تولید کیسه فریز بر اساس نوع کیسه ای که تولید کننده قصد ساخت آن را دارد، انتخاب می شود. دستگاه های مورد استفاده برای تولید انواع نایلون شامل مجموعه ای هستند که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

 

  • دستگاه میکسر یا مخلوط کن مواد اولیه

 دستگاه میکسر در خط تولید کیسه فریزر در مخلوط کردن و یک دست نمودن مواد اولیه خام نقش دارد. لازم به ذکر است که در مراحل شروع راه اندازی خط تولید کیسه فریزر نیاز چندانی به این دستگاه ندارید و می توانید مواد را به شکل دستی مخلوط کنید. اما در کارخانجات و کارگاه های بزرگ این دستگاه مورد نیاز است زیرا حجم مواد ترکیبی بسیار بیشتر بوده و نیاز به تجهیزات پیشرفته است.

 

  • ورودی کندور پلاستیکی

پس از مخلوط کردن کندور پلاستیکی توسط دستگاه میکسر ، باید این مواد را از طریق یک ورودی وارد فرایند خمیر کردن و شکل دهی کرد که ورودی کندور پلاستیکی این وظیفه را بر عهده دارد.

 

  • دستگاه تولید نایلون یا کیسه فریزر رولی

 اصلی ترین و کاربردی ترین دستگاه مورد استفاده در خط تولید کیسه فریزر، دستگاه تولید نایلون می باشد. در این دستگاه مواد پلیمری با خاصیت شکل پذیری مناسب خود، توسط غلتک های با عرض معین و تعیین شده تولید می گردند. دستگاه تولید رول کیسه فریزری یک اکسترودری است که با استفاده از قالب مخصوص کیسه فریزر و همچنین به کمک یک کمپرسور هوای فشرده و مواد اولیه پلیمری، رول کیسه فریزر تولید می کند.

 

  • دستگاه دوخت کیسه فریزر

 پس از آماده شدن رول کیسه فریزر با استفاده از دستگاه دوخت نایلون اقدام به بستن یک سر کیسه می شود. این دستگاه، رول نایلون تولید شده را به کیسه فریزر تبدیل می کرده که در دو نوع تک طبقه و دو طبقه موجود است. دستگاه دو طبقه در مقایسه با دستگاه یک طبقه توانایی دوخت و برش تعداد بیشتری طاق نایلونی را دارا می باشد و در عین حال سرعت عملشان نیز بیشتر است. انجام عمل دوخت کیسه ها با استفاده از یک سیستم پرسی وحرارت می باشد. انواع مختلف این دستگاه ها تنظیماتی دارند که با توجه به عرض کیسه فریزر صورت می گیرد.

 

  • دستگاه پرفراژ زن کیسه فریزر

کیسه فریزرهای از نوع رولی برای جداشدن راحت از رول باید تحت عملیات پرفراژ قرار گیرند. این کار به وسیله دستگاه پرفراژ زن انجام می شود. این دستگاه، دستگاه دوخت کیسه های فریزر به هم به شکل رولی نیز نامنده می شود. دستگاه پرفراژ نایلون در دو مدل اتومات و نیمه اتومات ساخته و طراحی شده است. برای کار با دستگاه های نیمه اتوماتیک نیاز به یک نفر اپراتور وجود دارد. اما این دستگاه های نیمه اتوماتیک یک مزیت و برتری دارند که سرعت عمل بالای آن در مقایسه با سیستم های اتومات می باشد. با این حال امروزه دستگاه اتوماتیک طرفداران بیشتری دارد.

 

  • دستگاه کمپرسور هوای فشرده

دستگاه کمپرسور هوای فشرده به همراه دستگاه تولید نایلون مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس ظرفیت و میزان تولید آن، کمپرسور انتخاب می شود.

فضای اولیه مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید کیسه فریزر

 

به منظور جای دادن دستگاه های مورد نیاز، انبار کردن مواد اولیه و ضروری و همچنین انبار محصول نهایی به فضایی با حداکثر 50 متر نیاز دارید. اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که برای دریافت مجوزات لازم با توجه به نظر اتحادیه شهری که قصد راه اندازی تجارت خود دارید، بین 50 الی 100 متر فضای بهداشتی (کف و دیوار سنگ یا سرامیک قابل شستشو) نیاز خواهید داشت.

 

تولید کنندگان می توانند برای کسب این مجوزها و دریافت پروانه کسب بسته‌بندی کیسه فریزر به اتحادیه پلاستیک، ظروف یکبار مصرف و یا چاپ و بسته‌بندی (مانند سفره یکبار مصرف) مراجعه نمایند. برای تخمین و تعیین فضای اولیه مورد نیاز می توانید با کارشناسان شرکت شویا سازان تماس حاصل نمایید و مشاوره دریافت کنید.

درآمد خط تولید کیسه فریزر

 

دستگاه خط تولید کیسه فریزر با داشتن قابلیت کار با سرعت بالا و تولید انبوه در مدت زمان اندک می تواند سود دهی بسیار بالایی برای تولیدکننگان داشته باشد. لازم به ذکر است که دستگاه تماما اتوماتیک با کمترین تعداد نیروی کار می تواند خط تولید را راه اندازی کرده و دستگاه نیمه اتومات به یک اپراتور نیاز دارد. همچنین این دستگاه ها نیاز به محیط کار بزرگی نداشته و کار کردن با آن ها بسیار ساده و راحت است.

 

مشاوره خط تولید کیسه فریزر شویاسازان

 

کیسه فریزر از لوازم مورد استفاده یک بار مصرف بوده که دامنه استفاده بسیار وسیع و گسترده ای دارد. کیسه فریزرهای تولید شده از مواد اولیه خام قابلیت تولید در اندازه های متنوع و با سفارشی مشتری را دارا می باشد. کیسه های فریزر رولی تولید شده توسط تولید کنندگان مختلف توسط خط تولید کیسه فریزر، بادوام و ضد آب بوده و در برابر نفوذ مواد مقاوم هستند.

 

همچنین کاربری راحت داشته و می توان انواع مواد غذایی را با استفاده از آن ها بسته بندی کرده و ذخیره نمود و در عین حال هیچ تاثیری از نظر رنگ و بو روی مواد غذایی نخواهند داشت.

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و نحوه خرید انواع خط تولید همچون خط تولید لیوان یکبار مصرف و دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان شویا سازان تماس حاصل کرده و اطلاعات تکمیلی مورد خط تولید کیسه فریزر را دریافت نمایید.

 

مشاوره حرفه ای در زمینه خط تولید