خط تولید مواد شوینده صنعتی

خط تولید مواد شوینده به دو دسته خط تولید مواد شوینده خانگی و خط تولید مواد شوینده صنعتی تقسیم می شود. مواد شوینده صنعتی توانایی بسیار زیادی در از بین بردن آلودگی و رسوبات سخت داشته و بر اساس کاربردشان به پنج گروه اصلی طبقه بندی می گردند.

خط تولید بهداشت ایرانانواع مواد شوینده صنعتی

انواع مواد شوینده صنعتی بر اساس تواناییشان در میزان پاکیزگی محیط و از بین بردن چربی های صنعتی به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

  1. مواد شوینده صنعتی قلیایی

مواد شوینده صنعتی قلیایی مهمترین ترین مواد شوینده بوده، با چربی ترکیب می شوند و صابون تشکیل داده و پروتئین ها را خود حل می کنند. این ترکیبات به دلیل خاصیت قلیایی بسیار بالایی که دارند، خورنده بوده و در صورت تماس با پوست، آسیب دیدگی ایجاد می کنند. این نوع شوینده های صنعتی در مواردی همچون از بین بردن وکس، رد ساینده ها، آلودگی های عمیق و خشک شده و همچنین گریس و روغن حرارت دیده مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مواد شوینده صنعتی قوی همانند چربی زداها یا دترجنت های صنعتی در این دسته قرار گرفته اند. در نظافت صنایع غذایی و محیط هایی مانند آشپزخانه های صنعتی، رستوران، سالن های غذاخوری از مواد شوینده قلیایی استفاده می شود.

  1. مواد شوینده صنعتی اسیدی

در این دسته ترکیب اصلی تشکیل دهنده اسید بوده و قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و قادر به حل کردن رسوبات معدنی مانند کلسیم، منیزیم و همچنین رسوبات ناشی از آب سخت بر روی سطحوح ماشین آلات و ابزارها می باشند. از مواد شوینده اسیدی برای از بین بردن زنگ، آلودگی های قلیایی، سیمان، گچ یا بتون همچنین در نظافت سطوح سنگ ماسه و گرانیت استفاده می شود. مواد شوینده صنعتی اسیدی به دو گروه اصلی دسته بندی می گردند: اسیدهای غیر آلی (دارای اثرات خورندگی بالا) و اسیدهای آلی (دارای اثرات خوردندگی کم).

  1. چربی زداها

چربی زداهای قوی صنعتی یا به عبارت دیگر حلال چربی صنعتی از مهم ترین مواد شوینده صنعتی هستند و به حذف گریس و آلودگی های روغنی کمک کرده و موثر می باشد. مواد شوینده صنعتی حلال چربی به درون مولکول های چربی نفوذ کرده، آن ها را خرد و هیدرولیز و در نهایت آن ها به ذرات بسیار کوچک تبدیل می کند و منجر به سهولت نظافت انواع آلودگی با آب از محیط می شود. قدرت پاک کنندگی چربی زداها نسبتا کم بوده، اما با این حال دارای اثرات ضد میکروبی هستند و به عنوان ماده ضدعفونی کننده استفاده شده و گاها در دسته مواد شوینده ضد عفونی کننده قرار دارند.

  1. مواد شوینده ضدعفونی کننده

مواد شوینده صنعتی ضدعفونی کننده علاوه بر نظافت سطوح، خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد. از مواد شوینده صنعتی می توان جهت برطرف نمودن آلودگی های عمقی و در محیط های حساس و مهم استفاده نمود. ماده ضد عفونی کننده به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه های نظافت مکانیزه قابل استفاده می باشد.

  1. شوینده صنعتی پایه حلال

این نوع مواد شوینده صنعتی از حلال های هیدروکربنی همچون آب تشکیل شده اند و برای از بین بردن آلودگی های مانند واکس های پایه حلال، روغن و گریس، انواع خمیرها و مایعات واکس حلال از روی سطوح کاربردی هستند. مواد شوینده صنعتی برای نظافت انواع سطوحی از جنس چوب، کامپوزیت چوب، لینولئوم، بتون و سنگ بسیار کاربرد می دارند. لازم به ذکر است که از شوینده پایه حلال نباید برای نظافت آسفالت، مواد ترموپلاستیک، پی وی سی (وینیل) یا سطوح لاستیکی استفاده کرد.

آشنایی با مراحل تولید مواد شوینده صنعتی و دستگاه های مورد نیاز

مراحل راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی شامل سه دسته کلی تولید، بسته بندی و ذخیره می گردد. هریک از این سه مرحله خود شامل چندین مرحله دیگر بوده و به ماشین آلات مختلفی نیازمند است. درابتدا مهم ‌ترین و اولین مرحله یعنی تولید مواد شوینده صنعتی را توضیح داده و در انتها در ارتباط با ذخیره سازی آن ها صحبت می کنیم.

1.بارگیری مواد اولیه مواد شوینده:

در مرحله ابتدایی باید مواد اولیه، مواد شوینده آماده شده و وارد سیستم مخزن بارگیری گردد.

2.ورود مواد اولیه به میکسر:

دومین مرحله از خط تولید مواد شوینده صنعتی، انتقال مواد اولیه به میکسر است. میکسرها با توجه به نوع ماده شوینده‌ای که قرار است تولید گردد؛ متفاوت می باشد. به عنوان مثال برای خط تولید شامپو، باید میکسر مورد نیاز مهندسی و با طراحی اصولی با چند جداره مناسب تهیه گردد. میکسرهای مخصوص خط تولید مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، شامپو و مواردی از این قبیل از جنس استنلس استیل بوده و نکته حائز اهمیت در میکسرهای خط تولید مواد شوینده؛ نوع طراحی پره های میکسر می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

3.ورود مواد به مخزن:

هنگامی که مواد اولیه در میکسر قرار می‌گیرند، طی چرخش کف زیادی تولید می کنند. کاری که باید انجام شود این است که باید جهت خروج کف و حباب های تشکیل شده؛ همه مواد شوینده به دست آمده به مخزن آرامش منتقل گردند. لازم به ذکر است که مخزن آرامش مجهز به پمپ خلا و پره ‌هایی با دور پایین می باشد.

۴. مرحله بسته بندی مواد شوینده:

در اینجا باید مواد شوینده صنعتی تولید شده بسته بندی گردند. در این مرحله ظروف انتخاب شده و به سمت میز پخش یا گرافیک هدایت می شوند؛ سپس ظرف ها به طور کاملا اتوماتیک به سمت دستگاه پرکن می روند.

۵. هدایت ظروف به سمت دستگاه پرکن به ترتیب:

دستگاه پرکن همانطور که از نامش مشخص است برای پر کردن ظروف با انواع مواد شوینده کاربرد دارد. دستگاه های پرکن در سه نوع سیلندری، پیستونی و پمپی طراحی و به بازار عرضه می گردند. انتخاب مناسب ترین دستگاه پرکن، به میزان غلظت مواد شوینده بستگی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

۶. هدایت ظروف پر شده توسط دستگاه پرکن به سمت سیستم سیل

۷. فرستادن ظروف به سمت سیستم درب گذاری و درب بند:

سیستم درب گذار به صورت کاملا اتوماتیک درب ‌ها را روی ظروف قرار می ‌دهد. پس از این مرحله، درب ها به وسیله دستگاه درب بند، بسته می گردند.

8.انتقال محصولات به سمت دستگاه لیبل زن:

یکی از دستگاه ‌های مهم مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی و یا خانگی، دستگاه لیبل زن است.

۹. فرستادن محصولات به سمت دستگاه پرینتر:

از آنجایی که انواع محصولات دارویی، بهداشتی و غذایی تاریخ انقضای مشخصی دارند؛ برای درج تاریخ تولید و انقضا محصولات، باید دستگاه جت پرینتر خریداری گردد.

۱۰. مرحله بسته بندی:

در وهله آخر نوبت به بسته بندی محصولات می ‌رسد. پس محصولات آماده شده برای جمع کردن ظروف مجدد به میز پخش منتقل شده و کارگران آن ها را در کارتن قرار می دهند. از میز کارتنینگ جهت قرار دادن کارتن ها بر روی یکدیگر استفاده می گردد.

فضای مورد نیاز برای خط تولید مواد شوینده صنعتی

اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود در حد کوچک دارید، یک فضای کوچک در حد گاراژ یا شاید پارکینگ کافی است. اما اگر قصد راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی در حد گسترده دارید، به یک فضا یا کارخانه با حداقل متراژ 20 متر * 30 متر نیاز دارید. فضای انتخابی اولیه باید متناسب با تعداد دستگاه های ضروری و مواد اولیه تهیه شده و تجهیزات آزمایشگاهی توسط تولیدکنندگان بوده و با دقت تعیین گردد. برای تعیین میزان متراژ فضای مورد نظر و تخمین آن می توانید با کارشناسان حرفه ای بهداشت ایران تماس بگیرید.

 

نمونه کارها

 

خط تولید محصولات شویندهخط تولید دستمال کاغذیخط تولید وایتکسخط تولید بهداشت ایرانفضای مورد نیاز برای خط تولید مواد شوینده صنعتی

اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود در حد کوچک دارید، یک فضای کوچک در حد گاراژ یا شاید پارکینگ کافی است. اما اگر قصد راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی در حد گسترده دارید، به یک فضا یا کارخانه با حداقل متراژ 20 متر * 30 متر نیاز دارید. فضای انتخابی اولیه باید متناسب با تعداد دستگاه های ضروری و مواد اولیه تهیه شده و تجهیزات آزمایشگاهی توسط تولیدکنندگان بوده و با دقت تعیین گردد. برای تعیین میزان متراژ فضای مورد نظر و تخمین آن می توانید با کارشناسان حرفه ای بهداشت ایران تماس بگیرید.

 

هزینه اولیه راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی

هزینه اولیه برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی یا خانگی در مرحله اول به تعداد، برند و نحوه تهیه دستگاه هایی وابسته است که برای تولید محصولات به آن نیاز خواهد داشت. انواع دستگاه ها به شکل اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک در بازار موجود هستند. برای کاهش میزان سرمایه اولیه، شما می توانید دستگاه هایی را انتخاب کنید که ضمانت نامه داشته و همچنین خدمات پس از فروش را ارائه می دهند. خوشبختانه مواد اولیه برای تولید انواع مواد شوینده صنعتی در کشورمان تولید شده و می توانید با قیمت مناسب آن ها را تهیه نمایید. از سمت دیگر برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی نیازی به کسب مجوز از مراکز ذیربط نیست. در واقع تولیدکنندگان می توانند خط تولید را مجهز کرده و شوینده های صنعتی را تولید و عرضه کنند. این مسئله سرعت روند و هزینه های مربوط به راه اندازی خط تولید را بسیار پایین می آورد.

درآمد خط تولید مواد شوینده صنعتی

متقاضیان خرید، این محصولات و شوینده های صنعتی را بصورت ۴ , ۱۰ و ۲۰ لیتری و بصورت عمده خریداری می کند به گونه ای که سفارشات این محصولات حداقل از ۵ الی ۶ بیست لیتری تا ۴۰ الی ۵۰ بیست لیتری برای هر مصرف کننده در ماه است. از سمت دیگر علاوه بر تقاضای بالا، دستگاه تولید مواد شوینده صنعتی تمام اتوماتیک وجود دارد که شامل یک دستگاه تمام استیل ۵۰۰۰ لیتری ۴ فازه با قابلیت پر کن اتوماتیک بوده که قابلیت تولید ۵۰۰۰ لیتر مواد شوینده خانگی و صنعتی در یک روز را دارا است. با وجود این شرایط و تهیه این دستگاه کاربردی تولیدکنندگان می توانند به سود بالا و درآمد عالی دست پیدا کرده و سرمایه اولیه را در کوتاهترین زمان جایگزین کنند.

مشاوره خط تولید مواد شوینده صنعتی

شوینده های صنعتی را می توان به عنوان انواع شوینده هایی دانست که از آن ها در محیط های بزرگ و عمومی برای پاک سازی استفاده می گردد. به عنوان مثال رستوران ها، کارخانه ها، مدارس و دانشگاه ها، فروشگاه هایی با ابعاد بزرگ، مراکز تجاری چند طبقه و هر محیطی که وسعت بالایی داشته باشد را باید با شوینده های صنعتی تمیز و پاکیزه نمود. این شوینده های صنعتی در منازل و به صورت شخصی قابل استفاده نیستند زیرا غالبا در بسته بندی های 4 تا 10 و 20 لیتری تولید می گردند.

مواد شوینده صنعتی، با کاربردهایی وسیع و گسترده ای که دارد در تمامی سازمان ها از جمله بیمارستان، صنایع غذایی، رستوران ها و … مورد استفاده قرار گرفته و خوشبختانه به طور انبوه تولید شده و حتی از سایر کشورها نیز وارد می گردند. اما با توجه به نوسانات قیمت دلار و عدم اطمینان از اصل بودن محصولات وارداتی، مصرف کنندگان به محصولات داخلی با کیفیت رو آورده و یک رقابت سنگین بین تولید کنندگان شکل گرفته است.  تولیدکنندگان می توانند با جلب رضایت مصرف کننده به سودآوری بالا دست یابند. برای دریافت بهترین نتیجه باید از فرمولاسیون اختصاصی و مناسب استفاده کرد تا به طبع محصولات فروش بالایی داشته باشند. برای دریافت بهترین نتیجه از راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی با کارشناسان مجرب بهداشت ایران تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید.

 

مشاوره حرفه ای در زمینه خط تولید : تماس با 021284228