خط تولید شوینده اتوماتیک

توليد و راه اندازی خط تولید مواد شوينده يكی از كسب و كارهای درآمدزا در ميان توليد كنندگان می باشد . در ادامه این مقاله به خط تولید شوینده اتوماتیک می پردازیم .

خط تولید بهداشت ایران
خط تولید بهداشت ایران

راه اندازی خط تولید شوینده اتوماتیک

برای خط تولید شوینده اتوماتیک باید بدانید که شوینده های بهداشتی، شوینده هایی هستند که در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای یا سوپرمارکت ها به فروش می رسند. این شوینده ها برای عموم مردم عرضه شده اند و از آن ها برای پاک سازی محیط های بزرگ استفاده نمی شود. بیش تر این شوینده ها در منازل و مراکز خدماتی و فروش با ابعاد کوچک قابل استفاده هستند.

 

شما باید فضای حداقل 250 متری داشته باشید. بعد از باید کارشناسی داشته باشید که دستگاه‌ ها را بشناسد و بتواند در انتخاب و خرید آن‌ ها به شما کمک کند. دستگاه‌ های خط تولید مواد شوینده شامل تصفیه آب، مخزن ذخیره، میکسر و... می باشد. بعضی از کارگاه‌ ها با توجه به سایز و میزان تولیدشان، تجهیزات بیش تری نیاز دارد. نصب و راه‌ اندازی یکی از مهم‌ ترین مراحل می باشد. اگر دستگاه‌ ها به درستی نصب و اجرا نشوند و کار نصفه و نیمه شروع شود، در ادامه به مشکل خواهید خورد.

 

راه اندازی خط تولید شوینده اتوماتیک ارزان می تواند یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد در ایران باشد. یک خط تولید شوینده می تواند سود دهی خوبی امروزه داشته باشد. نیاز به تمیز و پاکیزه بودن محیط های عمومی و خصوصی، راه اندازی خط تولید مواد شوینده را با موفقیت همراه می کند و می توانید به سوددهی برسید.

راه اندازی خط تولید محصولات شوینده

یکی دیگر از دستگاه های خط تولید شوینده اتوماتیک ميز ترافيك براي جمع آوري بطري ها در ابتدا يا انتهاي خط طراحي شده است. یکی از مفیدترین تجهیزات در بسته بندی محصولات میز ترافیک می باشد زیرا این وسیله که به میز گردان نیز شناخته می‌ شود، ابتدای یک دستگاه در خط تولید یا در انتهای آن قرار می‌ گیرد. در واقع وسیله‌ ای که برای نگاه داشتن ظروف بسته بندی شده یا پر شده با دستگاه پرکن به کار گرفته می‌ذشود را میز ترافیک می‌ نامند. از این وسیله هم چنین برای ردیف کردن بطری‌ ها یا محصولات قبل از پر شدن از محصول نیز استفاده می‌ کنند.

دستگاه میکسر، وظیفه مخلوط کردن مواد اولیه را بر عهده دارد و در صورتی که برای تولید مواد شوینده به آن توجهی نداشته باشید، کیفیت محصول نهایی شما پایین خواهد بود. دستگاه میکسرهای استیل برای تولید مواد شوینده انتخاب بهتری هستند چون در برابر مواد اسیدی و بازی مقاومت بیش تری دارند.

اگر این دستگاه بهداشتی یا به اندازه کافی ایزوله نباشد، خطراتی مثل رشد جلبک یا نفوذ پلاستیک در آن وجود خواهد داشت. آلودگی میکروبی ممکن است باعث خرابی صدها بطری شوینده شود.

میکسر استیل همان جایی است که فرمولاسیون ویژه ماده شوینده وارد کار شده و محصول نهایی ایجاد  می‌ شود. آب در میکسر با مواد شیمیایی مخلوط می‌ شود تا موادی مثل شیشه پاک‌کن، کف‌ شوی و... به دست بیاید

دستگاه راه اندازی خط تولید شوینده اتوماتیک

 

  • پرکن مواد شوینده

آب مصرفي در خط توليد شوينده اتوماتیک صنعتی يكي از مهم ترين فاكتور های توليد با كيفيت در تهيه فرمولاسيون مي باشد در صورتي كه اگر كيفيت آب مصرفي در حد مطلوب نباشد بعد از ساخت فرمولاسيون، منجر به خرابی محصول و توليد عامل ميكروبي در محصول توليدي و محصول نهايي مي گردد

.

دستگاه های پرکن مایعات در دو نوع پرکن مایعات نیمه اتوماتیک و پرکن مایعات تمام اتوماتیک وجود دارند. بر اساس نوع، میزان استفاده و بودجه می توانید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید. علاوه بر این پمپ های غلیظ کش با توجه به نوع ماده شوینده و غلظت آن ها، در انواع گوناگون با قدرت های مختلف طراحی و تولید شده اند .

 

به طور مثال قدرت و نوع پمپ غلیظ کش مورد استفاده در خط تولید مایع ظرفشویی با پمپ مصرفی در خط تولید لکه بر و جرم گیر ها متفاوت می باشد. زیرا غلظت و ساختار این گونه مواد شوینده با یک دیگر متفاوت بوده اند و نیازمند استفاده از پمپ های غلیظ کش گوناگونی می باشد.

 

یکی دیگر از تجهیزاتی که برای تولید مواد شوینده نباید آن را فراموش کنید پمپ دنده ای استیل می باشد. یک پمپ ایرانی مجهز به دنده های هلیکال و موتور و با توان پمپاژ مواد غلیظ و انواع سیالات که بسیار مفید می باشد.

نمونه کارها

مشاوره حرفه ای در زمینه خط تولید