خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی از دیرباز در میان انسان‌ها به خصوص خانمها رواج داشته است. امروزه نیز استفاده از این محصولات گسترش بیشتری یافته است. میل به زیباتر شدن احساسی است که در میان اغلب افراد وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی یکی از پررونق‌ترین و پرفروش‌ترین مشاغل محسوب می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی، سود حاصل از راه اندازی این خط و.. صحبت کنیم.

راه اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

همانطور که گفتیم یکی از پرمصرف‌ترین محصولات در میان مردم لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند تا در این حوزه به فعالیت بپردازند. حال برخی از افراد می‌خواهند صرفاً فروشنده باشند، برخی از افراد نیز تمایل دارند که خود به راه‌اندازی خط تولید این مواد بپردازند.

راه اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

برای راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی باید چند مرحله طی شود. در واقع در ابتدا باید برای گرفتن مجوزهای لازم برای خط تولید اقدام کرد. سپس به تهیه مواد اولیه و دستگاههای مورد نیاز پرداخت‌. اما اصلا نگران نباشید زیرا محصولات آرایشی و بهداشتی جزو پر سود ترین خط تولید در ایران محسوب می شوند. در ادامه این مطلب هر کدام از این مراحل را به طور جداگانه شرح خواهیم داد.

هزینه خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی 

راه اندازی و ایجاد خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی نیاز به سرمایه بسیار زیادی ندارد و شما می توانید با حداقل سرمایه ممکن مواد اولیه و دستگاه های خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی را تهیه نمایید و با ارائه و تولید محصولات با کیفیت سبب افزایش سود و فروش خود شوید. این خط تولید در صورت ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب همچون خط تولید سفره یکبار مصرف می تواند یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری در ایران باشد.

خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی و مجوز آن

برای راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی در ابتدا باید تمام مجوزهای لازم برای این کار را دریافت کنید. زیرا هر محصول برای تولید نیاز به مجوزهای لازم از طرف ارگانهای مربوطه دارد. اگر محصولی مجوزهای لازم را نداشته باشد نمی‌تواند در بازار عرضه شود. محصول بدون مجوز یک محصول غیرقانونی است. به خصوص در مورد محصولاتی که مستقیماً با سلامتی افراد سروکار دارند، باید این مرحله را حتماً جدی بگیرید.

البته شایان ذکر است که دریافت مجوز برای خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی اندکی سخت‌تر است. زیرا همانطور که گفتیم این محصولات با سلامتی افراد سروکار دارند. به همین دلیل وزارت بهداشت و همچنین وزارت غذا و دارو سختگیری بیشتری در مورد این موارد نشان می‌دهند. مجوزهایی که برای راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی باید دریافت کرد شامل مواردی می‌شوند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دریافت پروانه تاسیس برای خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

یکی از مجوزهایی که باید برای خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی دریافت کرد، پروانه تاسیس است. برای دریافت این پروانه باید از طریق وزارت صنعت، معدن و تعاون اقدام نمود. پروانه تاسیس را پس از پروانه بهره برداری به شخص اعطا می کنند.

دریافت پروانه تاسیس برای خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

  • دریافت پروانه مسئول فنی برای خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

هر محصولی که تولید می‌شود باید دارای یک مسئول فنی باشد. این مسئول فنی در اغلب مراحل تولید آن محصول باید حضور داشته باشد. زیرا این فرد موظف است که بر کیفیت، مراحل و نحوه ساخت محصولات تولید شده نظارت داشته باشد. مسئول فنی همانطور که از نام آن پیدا است، تولید محصول را از نظر فنی باید کنترل کند.

فردی که برای این کار گماشته می‌شود، از نظر تحصیلاتی باید حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشد. حضور مسئول فنی به خصوص در مورد محصولاتی که به سلامتی افراد مربوط می‌شوند بسیار لازم و ضروری است. بنابراین یکی از مجوزهای مهم برای راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی دریافت پروانه مسئول فنی است. برای دریافت این پروانه باید توسط وزارت غذا و دارو اقدام کرد.

  • دریافت پروانه بهره برداری برای خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

از دیگر مجوزهایی که برای راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی باید دریافت کرد، پروانه بهره برداری است. این پروانه از جمله مجوزهایی است که در مراحل پایانی به فرد اعطا می‌شود. در واقع افرادی که خط تولید خود را راه‌اندازی کرده باشند باید این پروانه را دریافت کنند.

  • دریافت پروانه ساخت برای خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

یکی دیگر از مجوزهای مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی، دریافت پروانه ساخت است. پروانه ساخت در واقع مجوزی است که به روش ساخت و فرمولاسیون آن محصول اعطا می‌شود. برای دریافت این مجوز باید تمامی مراحل تولید لوازم آرایشی به وزارت غذا و دارو گزارش شود. از مهمترین موارد در این زمینه، فرمول ساخت و همچنین روش تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است که باید به وزارت غذا و دارو گزارش گردد. اگر این وزارتخانه تمامی این مراحل را تایید کرد، پروانه ساخت به فرد متقاضی اعطا می‌شود.

مطالعه بیشتر: خط تولید لیوان یکبار مصرف

مواد اولیه خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

در مرحله بعد برای راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی، باید برای تهیه مواد اولیه این محصولات اقدام کرد. همانطور که می‌دانید آرایش کردن یکی از کارهایی است که از گذشته‌های خیلی دور مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص خانمها بوده است. در گذشته معمولاً از مواد طبیعی برای این کار استفاده می‌شد. به طور مثال موادی مانند عسل، زاج سفید، شیر، بادام، خیار، تخم خشخاش، تخم مرغ، پودر پوست تخم مرغ و بسیاری از موارد دیگر برای آرایش و همچنین رسیدگی به پوست استفاده می‌شد.

اما در عصر حاضر این مراحل و مواد، تغییرات زیادی کرده‌اند. این تغییرات به دلیل پیشرفت‌هایی است که در تکنولوژی و در تمامی زمینه‌ها ایجاد شده است. تولید لوازم آرایشی مانند کرم پودر، رژ لب، خط چشم، سایه چشم، ریمل، کرم مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب، کرم ضد چروک و بسیاری از موارد دیگر با تغییرات زیادی مواجه شده‌اند. بر اساس این تغییرات، مدرنیته و پیشرفت در تولید این مواد به وضوح دیده می‌شود.

مواد اولیه‌ای که امروزه در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند بسیار پیشرفته‌تر از موادی هستند که در قدیم استفاده می‌شدند. به طور مثال موادی مانند امولسیون، نگهدارنده، عصاره گیاهان، گلیسیرین، انواع ویتامین‌ها، اوره، انواع اسیدهای لازم و مفید برای پوست مانند هیالورونیک اسید، روغن آب، اسکالن و مواد دیگر در تولید این محصولات نقش دارند. بنابراین برای راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی باید از مرغوب‌ترین این مواد استفاده نمود.

دستگاه خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

مرحله دیگر برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه دستگاههای مورد نیاز برای این کار است. زیرا تولید محصولات آرایشی به کمک دستگاه‌های مختص این کار انجام می‌شود. از جمله دستگاه‌هایی که برای راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی باید تهیه شوند شامل این موارد می‌گردند.

دستگاه خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

  • دستگاه مخزن آب خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی
  • دستگاه مخزن روغن
  • دستگاه مخزن مخلوط کن برقی وکیوم خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی
  • دو دستگاه نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک پرکن و آب‌بندی
  • دستگاه ذخیره سازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

مراحل خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی

مراحل تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به این گونه است که در ابتدای کار باید مواد اولیه در دستگاه ذخیره‌سازی قرار گیرند‌.

این دستگاه از جنس استیل است. کار دستگاه ذخیره‌سازی این است که این مواد اولیه را باید با یکدیگر ترکیب کنند. ترکیب مواد اولیه با هم معمولاً به کمک حرارت بالا انجام می‌شود. سپس وقتی که مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شده و به غلظت مناسب رسیدند، نوبت به مرحله ویسکوزیته شدن می‌رسد. برای انجام این مرحله مواد باید وارد قسمت دیگری از دستگاه شوند. پس از انجام این مرحله مواد دوباره باید وارد مخزن دو جداره‌ای شوند که این مخزن از نوع حرارتی است.

در این مرحله مواد دوباره باید در معرض حرارت قرار بگیرند. مرحله بعد مرحله هموژنایزر شدن مواد است. پس از انجام تمامی مراحل تیوب‌ها باید پر شوند. در واقع در این مرحله مواد به وسیله یک دستگاه دارای پمپ وارد دستگاه دیگری می‌شوند. این دستگاه تیوپ پرکن نام دارد. در این مرحله محصولی که تولید شده است وارد پوکه‌های مخصوص می‌شود. این پوکه‌ها معمولا از قبل آماده می‌شوند. در مرحله پایانی نیز نوبت به بسته‌بندی کارتونی می‌رسد. در این مرحله محصول تولید شده به صورت کامل آماده است تا وارد بازار شود.

مراحل خط تولید محصولات آرایشی بهداشتیفضای مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

یکی از موارد مهم در ارتباط با خط تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، تامین فضای مورد نیاز برای تولید است. در این خصوص لازم است به چند نکته توجه داشته باشید‌.

ابتدا باید بدانید هرچقدر فضای بزرگتری را انتخاب کنید، دستگاه های بیشتر و افراد بیشتری می‌توانند در آنجا مشغول به کار شوند، در نتیجه حجم مواد تولیدی شما بیشتر خواهد بود. بنابراین اینکه چه تعداد محصول قرار است تولید شود، مهم است. بنابراین به یک مکانی همانند یک کارخانه تولیدی با متراژ حدود ۳۰×۲۰ نیاز پیدا می کنید. البته که تخمین اندازه کارخانه تولیدی بر عهده کارشناسان متخصص و فعال در این حوزه می‌باشد. کارشناسان فعال، حتی بصورت تلفنی پاسخگوی شما خواهند بود.

 

درآمد خط تولید محصولات بهداشتی آرایشی

در اغلب موارد، درآمد از مهمترین اهداف یک تولید کننده است؛ بنابراین لازم است بدانید چه عواملی منجر به افزایش درآمد در این کسب و کار می شود. برای اینکار میتوانید از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند و به اصطلاح تولید کننده یا مدیر تولید هستند کمک بگیرید تا تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهند. اما به هرحال چندین نکته را در ابتدای کار باید متوجه باشید تا در همان ابتدای کار ضرر نکنید.

یک عامل طبیعی این است: کیفت ارتباط مستقیمی با فروش و درآمد دارد. شاید در ابتدا اگر شما بخواهید از مواد مرغوب استفاده کنید، باید هزینه زیادی را متحمل شوید، این یعنی باید سرمایه گذاری خوبی داشته باشید، اما چون یک کار استاندارد انجام داده اید، به مرور زمان و فروش بیشتر و معرفی به همدیگر توسط افراد مصرف کننده، برند شما معروف به با کیفیت بودن می شود و همین موضوع باعث می شود فروش بیشتر و درآمد بیشتری داشته باشید. برای داشتن کیفیت باید مواد و فرمولاسیون خوب داشته باشید که این هدف با داشتن کارشناسان خبره در این عرصه انجام شدنی است.

شاید فکر کنید که واردات محصولات آرایشی و بهداشتی، بصورت وسیع اتفاق می افتاد و شما شانس کمتری در داشتن درآمد خوب خواهید داشت، اما باید توجه داشته باشید که اگر محصول تولیدی شما باعث جلب رضایت مشتری شود، به سرعت و در مدت زمان کمی می توانید تمام آنچه سرمایه گذاری کرده اید را برگردانید.

پس باید بدانید که چه چیزی در جلب رضایت مشتری مهم است:

۱_کیفیت

۲_قیمت

عوامل دیگری هم وجود دارند، اما مهمترین آنها همین دو مورد است.

در کشورهای توسعه یافته کیفیت بر قیمت ارجحیت دارد، یعنی هرچه محصول با کیفیت تر باشد فروش و درآمد بیشتری از اینکار خواهید داشت، اما متاسفانه در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه به دلیل در آمد کمتر افراد، قیمت بسیار مهم است، بنابراین زیرکی شما باید در این باشد که چطور محصول با کیفیت با قیمت مناسب تولید کنید.

سود حاصل از خط تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

این روزها بازار تولید بسیار داغ است و هر تولید کننده ای به اندازه خود، دارای رقیبانی است. اینکه بفهمیم چه عواملی باعث می شود در بین رقبا برنده میدان باشیم و سود بیشتری کنیم، بسیار ثمر بخش خواهد بود. در این خصوص لازم است پی به عواملی ببریم که ما را بسیار کمک خواهند کرد.

ابتدا لازم است مفهوم سود را بدانیم:

سود عبارت است از مقدار سرمایه باقیمانده ای که با کسر هزینه های ایجاد شده از تولید و فروش کالا محاسبه میشود.

برای داشتن سود بیشتر باید عرضه و تقاضای بیشتری هم داشته باشیم. برای داشتن عرضه و تقاضای بالا باید قیمت و کیفیت خوب داشته باشیم(بحث درآمد) همچنین باید محصولی تولید کنیم که جدای از کیفیت و قیمت، تقاضای بیشتری هم داشته باشد، یعنی محصولی که در همه زمان ها نیاز مردم است، مثل شامپو، مواد شوینده، کرم مرطوب کننده و…

همچنین در بحث فروش باید کمترین اتلاف هزینه را برای داشتن بیشترین سود، داشته باشیم. برای اینکار باید حتما ار کارشناسان فروش کمک بگیریم تا از تجربه های آنها استفاده کنیم و به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم

در بحث خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، باید بسیار به روز عمل کنید، چون به دلیل توجه عموم مردم به مسئله بهداشت و زیبایی ، تقاضا بسیار بالاست و اگر بخواهید محصول به روز تولید نکنید ممکن است از رقبای خود عقب بمانید و همین مسئله باعث زیان و ضرر شما در خط تولید خواهد شد. برای جلوگیری از این امر، به نکات گفته شده توجه داشته باشید.

مشاوره خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی شویاسازان

تولید و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از پرسودترین مشاغل محسوب می‌شود. زیرا این محصولات متقاضیان زیادی برای خرید دارند. بنابراین ورود به این حوزه چه صرفا به عنوان فروشنده و چه به عنوان تولید کننده سود زیادی به همراه خواهد داشت. در این مقاله سعی کردیم در مورد مراحل لازم و چگونگی راه‌اندازی خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی صحبت کنیم.

همچنین اگر قصد ایجاد و راه اندازی خط تولید محصولات آرایشی بهداشتی را در برنامه خود دارید می توانید قبل از هرگونه اقدامی برای دریافت اطلاعات بیشتر در این بار با متخصصان شرکت شویاسازان که تجربه بالایی در زمینه راه اندازی انواع خط تولید همچون خط تولید لیوان کاغذی را داشته تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *