خط تولید مایع ظرفشویی یک کسب و کار پرسود

خط تولید مایع ظرفشویی یک فضای کاملا بهداشتی و پاکیزه است و در آن انواع مایع ظرفشویی با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دستگاه های مخصوص و اتوماتیک تولید می شوند. مایع ظرفشویی جزو محصولاتی است که در اکثر اماکن و ساختمان ها از آن استفاده می کنند؛ بنابراین این محصول مصرفی فروش بالایی خواهد داشت و شما با راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی می توانید درامد بالایی را داشته باشید.

اگر قصد راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی را دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی

قبل از راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی بهتر است اطلاعاتی را درباره این محصول بدانید. مایع ظرفشویی جزء محصولاتی است که همیشه و تحت هر شرایطی نیاز به آن احساس می‌شود و همچون خط تولید مایع دستشویی از جمله موادی است که همیشه مورد نیاز بوده و در هر مکانی از جمله منزل و محل کار یافت می‌شود. به همین دلیل این خط تولید جزو یکی از پر سود ترین خط تولید در ایران محسوب می شود. به طور کلی محصولاتی که تقاضای بالایی دارند و جزء نیازهای افراد محسوب می‌شوند، از فروش زیادی نیز برخوردار هستند. بنابراین افرادی که کار در زمینه این محصولات را انتخاب می‌کنند به سود زیادی دست خواهند یافت. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تمایل دارند خط تولید مایع ظرفشویی را راه‌اندازی کنند.

راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی به صورت صفر تا صد در شویاسازان ارائه می شود.

امروزه به دلیل اهمیت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مصرف مایع ظرفشویی به شکل فوق العاده ای افزایش یافته، به شکلی که فروشندگان و تولیدکنندگان مایع ظرفشویی به عنوان پردرآمدترین اقشار جامعه بوده و این مشاغل به عنوان کسب و کارهای پردرآمد معرفی می شوند.

برای راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی ابتدا باید مجوز های لازم را دریافت کنید. از آنجایی که مایع ظرفشویی یک محصول بهداشتی محسوب می شود، دولت سختگیری های زیادی را در زمینه مجوز بهداشت اتخاذ کرده است. البته اگر کار خود را اصولی شروع کرده باشید، برای دریافت مجوز های لازم مشکلی نخواهید داشت.

پس از دریافت مدارک و مجوز ها، می توانید با تهیه تجیزات و دستگاه های مورد نیاز، خط تولید مایع ظرفشویی را راه اندازی کنید. در این مرحله شما نیاز به یک مشاور و مجری دارید و می توانید این کار را به بهداشت ایران بسپارید.

شرکت بهداشت ایران با مدیریت جناب مهندس خوش نویسان سال های زیادی است که در زمینه راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی فعالیت می کند. این مجموعه تا کنون توانسته با دانش و تجربیات خود صد ها خط تولید را راه اندازی کند.

هزینه راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی

مخزن ذخیره آب، دستگاه مخلوط کن مواد مایع و دستگاه بسته بندی و لیبل از جمله دستگاه هایی هستند که در خط تولید مایع ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرند. برای راه اندازی این خط تولید لازم است که فرمولاسیون آن را با کسب اطلاعات کافی تهیه یا خریداری نمایید.

هزینه راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی بستگی به تعداد دستگاه های مدنظر شما دارد.

خوشبختانه قیمت خط تولید مایع ظرفشویی کم است و تولیدکنندگان برای تهیه آن نیاز به هزینه بالا ندارند. خط تولید تمام اتومات مایع ظرفشویی این امکان را به شما می دهد که بتوانید انواع مواد خط تولید محصولات شوینده خانگی را تولید کرده و فروش بیشتری داشته باشید. برای کار با دستگاه تولید مایع ظرفشویی به یک اپراتور نیاز دارید که می توانید برای کاهش هزینه های اولیه، این کار را خودتان به عهده بگیرید.

راه‌اندازی خط تولید مایع ظرفشویی به دو صورت غیرصنعتی و صنعتی می‌تواند انجام گیرد. هر کدام از این موارد هزینه‌های خاص خود را می‌طلبد. اگر بخواهید خط تولید غیرصنعتی را راه‌اندازی نمایید، به دلیل نیمه اتوماتیک بودن این خط تولید، حداقل مبلغ مورد نیاز حداقل ۷۰ میلیون تومان است. البته این در صورتی است که ظرفیت تولید در هر شیفت ۶۰۰۰ لیتر باشد. اما اگر قصد داشته باشید که خط تولید صنعتی و تمام اتومات راه‌اندازی کنید، باید حداقل مبلغ ۴۶۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

برای راه‌اندازی خط تولید غیرصنعتی حدود ۴۰ متر فضا می‌تواند کافی باشد. اما اگر بخواهید خط تولید صنعتی راه‌اندازی کنید به حداقل ۱۲۰ متر فضا نیاز دارید. مواردی مانند اتاق آزمایشگاه، اتاق استراحت کارگران، انبار مواد اولیه و فضاهای دیگری مانند مدیریت، سالن، انبار، آبدارخانه و بسیاری از موارد دیگر برای یک کارخانه صنعتی مورد نیاز هستند.

یک خط تولید غیرصنعتی با سه نفر نیرو نیز می‌تواند فعالیت کند. این سه نفر شامل یک مسئول فنی و دو کارگر می‌شود. اما برای راه‌اندازی خط تولید صنعتی به افراد خیلی زیادی نیاز است. برای اطلاع دقیق از هزینه های راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی با مشاوران ما در تماس باشید.

دستگاه خط تولید مایع ظرفشویی

برای راه‌اندازی خط تولید مایع ظرفشویی علاوه بر تهیه مواد اولیه که پیش از این ذکر کردیم نیاز به تجهیزات و دستگاه‌هایی نیز هست. در ادامه این مطلب به معرفی و توضیح هریک از این تجهیزات می‌پردازیم.

  • دستگاه یونیزه آب برای تولید مایع ظرفشویی (RO)

یکی از دستگاه‌هایی که برای راه‌اندازی خط تولید مایع ظرفشویی مورد نیاز است، دستگاه یونیزه آب (RO) است. دستگاه یونیزه آب برای کم کردن سختی آب کاربرد دارد. در واقع یکی از اولین اقداماتی که برای تولید مایع ظرفشویی باید انجام داد این است که میزان سختی آب را کم کنیم. نکته دیگری که در مورد آب مورد استفاده در مایع ظرفشویی وجود دارد این است که TDS مورد نیاز برای این آب باید کمتر از ۴۰ ppm باشد.

  • جایگاه ذخیره سازی سه لایه و پمپ استیل آب برای تولید مایع ظرفشویی

دستگاه دیگری که برای راه‌اندازی خط تولید مایع ظرفشویی مورد نیاز است، دستگاه ذخیره‌سازی سه لایه به همراه پمپ استیل آب است. پس از اینکه آب برای شروع تولید آماده و تصفیه شد، باید در یک مخزن مخصوص نگهداری شود. این مخزن باید از جنس پلی اتیلن باشد. پس از مدتی هنگام انجام فرمولاسیون این آب باید وارد همزن مخصوصی شود. این کار توسط یک پمپ استیل انجام می‌گیرد.

دستگاه خط تولید مایع ظرفشویی:پمپ استیل

نکته مهمی که در مورد جایگاه ذخیره‌سازی وجود دارد این است که این جایگاه حتماً باید سه لایه باشد. زیرا سه لایه بودن این جایگاه باعث می‌شود که از ورود هرگونه نوری به داخل آن جلوگیری گردد. همچنین این امر موجب می‌شود که از رشد جلبک‌ها در داخل آن جلوگیری شود. سه لایه بودن این جایگاه به بهداشتی بودن آن کمک کرده و موجب می‌شود که مواد پلاستیک وارد آب نشوند.

  • همزن استنلس استیل برای تولید مایع ظرفشویی

همانطور که در مورد قبلی گفتیم هنگامی که فرایند فرمولاسیون می‌خواهد آغاز شود، باید آبی که در پمپ نگهداری شده بود وارد یک همزن مخصوص شده و به هم زده شود. در واقع تمام موادی که برای فرمولاسیون لازم هستند وارد این همزن شده و با یکدیگر میکس می‌شوند. پس از اینکه فرآیند فرمولاسیون انجام شد مرحله بعدی پر شدن ظرف و بسته‌بندی محصول است. در کشور ما معمولاً دو نوع استنلس استیل چینی و تایوانی وجود دارند. اغلب استنلس‌های چینی کیفیت چندان مناسبی ندارند. اما استنلس‌های تایوانی نسبت به محصولات چینی جنس بهتری داشته و دارای استانداردهای جهانی هستند.

  • دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک مخصوص مایعات برای تولید مایع ظرفشویی

در مرحله بعد نوبت به دستگاه پرکن مایعات می‌رسد. در این مرحله محصولی که آماده می‌شود به کمک یک پمپ غلیظ کش وارد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک می‌شود. این دستگاه همانطور که از نام آن پیدا است، وظیفه پر کردن قوطی‌ها را برعهده دارد. سرعت این دستگاه‌ها بسیار بالا است. به طوری که طی یک ساعت بین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ عدد قوطی را می‌تواند پر کند. سرعت تزریق به غلظت مایع نیز بستگی دارد‌. هر چقدر مایع غلیظ‌تر سرعت تزریق کمتر و هرچقدر غلظت آن کمتر باشد سرعت تزریق بیشتر خواهد شد.

  • دستگاه بسته بندی شیرینگ پک برای تولید مایع ظرفشویی

دستگاه بعدی که برای راه‌اندازی خط تولید مایع ظرفشویی مورد نیاز است، دستگاه بسته‌بندی شیرینگ پک است. این دستگاه همان گونه که از نام آن متوجه شدید برای بسته‌بندی محصول در مرحله نهایی تولید مایع ظرفشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه بسته‌بندی با توجه به میزان تولید محصول در انواع مختلفی وجود دارد. هر کدام از این انواع، ظرفیت‌های متفاوتی دارند.

دستگاه شیرینگ پک هم به صورت تکی و هم به صورت چند عددی می‌تواند محصولات را بسته‌بندی کند. این بسته‌بندی توسط نایلون شیرینگ انجام می‌شود. این نایلون به منظور حفظ بیشتر بهداشت و همچنین ماندگاری بیشتر محصول استفاده می‌شود. از دیگر فواید نایلون شیرینگ این است که نفوذناپذیری بسته‌بندی را بیشتر کرده و حمل و نقل بسته‌ها را راحت‌تر می‌کند. از طرفی ظاهر شفاف نایلون به زیبایی بیشتر بسته‌بندی کمک می‌کند.

روند بسته‌بندی به این صورت است که محصول وارد یک تونل حرارتی می‌شود. در این تونل نایلون شیرینگ به دور محصول پیچیده شده و جذب آن می‌گردد. در انتها نیز نوبت به مرحله دوخت می‌رسد. دستگاه بسته‌بندی شیرینگ یکی از مهمترین دستگاه‌ها به شمار می‌آید. زیرا بسته‌بندی جزء مهمترین مراحل تولید محسوب می‌شود. چرا که اگر به درستی انجام نگیرد می‌توان گفت تمامی زحمت‌ها به هدر خواهد رفت.

مطالعه بیشتر: خط تولید لیوان کاغذی 

انواع مایع ظرفشویی مختص ظروف

مایع ظرفشویی که برای شستشوی ظروف به کار می‌روند انواع مختلفی دارند. مواردی مانند ژل، مایع، پودر، کارتریج و قرص‌هایی که برای این کار ساخته شده‌اند جزء معروف‌ترین آنها هستند. اما اگر بخواهیم در مورد مایع ظرفشویی به طور اختصاصی صحبت کنیم باید بگوییم این ماده معمولاً دارای یک ماده اصلی مانند سورفاکتانت است. همچنین برخی مواد افزودنی دیگر مانند پاک کننده‌ها نیز از جمله مواد موجود در مایع ظرفشویی هستند.

مایع ظرفشویی در بسیاری از مواقع موادی مانند سفید کننده‌ها و آنزیم‌ها را نیز دارا است. البته در برخی دیگر از مایع ظرفشویی از موادی مانند روغن اسانس، بوراکس، روغن اکالیپتوس به همراه صابون نوار رنده شده نیز به کار می‌رود. بسیاری از این مواد برای شستشوی ظروف با دست ساخته می‌شوند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ماشین‌های ظرفشویی برخی دیگر از مواد ظروف نیز به بازار آمده‌اند که مختص ماشین ظرفشویی هستند.

درآمد خط تولید مایع ظرفشویی

با توجه به تقاضای بالای بازار تولید و فروش مایع ظرفشویی و پایین بودن قیمت خط تولید مایع ظرفشویی، راه اندازی این خط تولید کار چندان دشواری نبوده و به هزینه های زیادی در زمینه بازاریابی نیاز ندارد. البته فاکتور هایی مانند میزان تولید روزانه نیز در این مورد تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال در خط تولید شوینده اتوماتیک سرعت تولید دستگاه ها بالا تر بوده و در نهایت سود شما نیز افزایش خواهد یافت.

درآمد خط تولید مایع ظرفشویی متناسب با میزان تولید شما خواهد بود و به طور کلی این خط تولید سوددهی بالایی دارد.

از همین رو تولیدکنندگان با کمترین سرمایه می توانند خط تولید را در منزل شخصی خود راه اندازی کرده و در مدت زمان کوتاهی به سودهای کلان دست یابید. در واقع درآمد خط تولید مایع ظرفشویی با توجه به سرمایه گذاری بسیار کم می تواند در کوتاه مدت بسیار بالا باشد و به یک برند محبوب و پرفروش تبدیل گردد.

فضا مورد نیاز خط تولید مایع ظرفشویی

جهت راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی فضای تقریبا کوچک و بدون تجهیزات خاص هم به شما کمک می کند و نکته مهم برای این خطوط تولید رعایت بهداشت و داشتن مجوزهای لازم می باشد. بنابراین در مرحله اول مهم است که کف فضای اولیه مورد انتخاب شما کاشی یا سرامیک شده باشد و از سمت دیگر دارای آب و برق تک فاز باشد.

تولیدکنندگان می توانند در یک فضای حدود و حداقل ۴۰ متری این نوع خط تولید را راه اندازی نمایند. اما اگر قصد تاسیس کارخانه و تولید انبوه دارید باید به مکانی با متراژ حداقل 300 متر فکر کنید و برای تخمین این متراژ با کارشناسان ماهر مشورت نمایید. در مواردی مانند خط تولید وایتکس و سایر مواد شوینده، تولید کم و تعداد پایین صرفه زیادی برای شما نخواهد داشت 

مشاوره خط تولید مایع ظرفشویی

انواع مواد شوینده از اولین سال های تولید مورد توجه عموم قرار گرفته بود. این محصولات با گسترش رعایت بهداشت در جامعه به پرمصرف ترین کالاها تبدیل شده اند، به طوری که امروزه می توان با سرمایه گذاری بسیار کم در زمینه تولید انواع مواد از جمله شامپو، لکه بر، انواع پاک کننده ها و خط تولید مایع سفید کننده و جرمگیر کسب درآمد داشت. به جهت تقاضای بالا به طبع تولید این محصولات زیاد است.

بنابراین راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی خانگی، می‌تواند تجارت پرسودی باشد. به طور کلی محصولات بهداشتی یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فردی محسوب می‌شوند. بنابراین ورود به حوزه فروش و یا تولید این محصولات می‌تواند سود بسیار خوبی داشته باشد. همانطور که گفتیم تولید مایع ظرفشویی هم به صورت صنعتی و هم به صورت غیرصنعتی می‌تواند انجام گیرد. این موضوع به شما و بودجه‌ای که در اختیار دارید بستگی دارد.

برای راه اندازی انواع خط تولید و کسب اطلاعات اولیه در خصوص قیمت دستگاه مایع ظرفشویی با شرکت شویا سازان تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید. شرکت شویاسازان از صفر تا صد راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی در کنار شما خواهد بود و تمامی خدمات و مشاوره های لازم را به شما ارائه خواهد داد. همچنین وظیفه آموزش کار با دستگاه ها نیز بر عهده شرکت شویاسازان خواهد بود.

خدمات شویا سازان متنوع خواهد بود و شما می توانید در زمینه راه اندازی خط تولید های مختلف مثل خط تولید لیوان یکبار مصرف، شامپو، محصولات آرایشی بهداشتی، محصولات خودرو و غیره از این مجموعه کمک بگیرید.

برای کسب مشاوره بیشتر با شماره تلفن های درج شده در این صفحه تماس بگیرید تا مشاوران مجموعه راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *